Header Ads

Pas Op Voor Enquete Sites Op Marktplaats.

Het is een bekend gezicht op Marktplaats.
Zoek naar vacatures en de eerste advertenties beloven je gouden bergen.


Een zegt dat ik mijn inkomen kan laten vervangen door de thuisbaan, de andere belooft mij een miljonair lifestyle.

Natuurlijk klik je niet op de advertenties, want het is onzin. En als je al klikt klik je snel weg nadat je doorhebt dat ze geld nodig hebben. Maar wat is nu precies het plan van degene achter de advertentie?

Daarom gaan we kijken naar de onderstaande advertentie van de AmbitieuzeOndernemers.com.


In deze advertentie staan een hoop dingen waar je behoorlijk wat vraagtekens bij kan zetten als je kritisch bent. Ook merk je dat er niks over het echte werk in de advertentie staat. Dat is al vreemd, want als werkgever zou het toch handig zijn om te vertellen aan je potentiële werknemer wat hij/zij gaat doen?

Na een simpele Google Search kom ik er achter dan de ambitieuze ondernemers geregistreerd staan aan een adres bij een koopwoning, en vind ik dit filmpje.


Naar flink doorspitten op de site kom ik erachter dat het alle kenmerken toont van een piramide spel.

Leg geld in, en verkoop hetzelfde product aan andere mensen. Dit laatste is natuurlijk lastig te doen en je zit vaak vast in een Funnel Systeem. Van een onschuldige betaling van 50 Euro kun je je gedwongen voelen om verder te investeren door middel van trucjes. Dit kan oplopen tot in de tienduizenden Euros.


Er is wel thuiswerk beschikbaar, maar op Marktplaats zul je het niet vinden.

Vandaar, thuiswerk op Marktplaats is